OMSK Social Club – DEEP INTIMACY
OMSK Social Club
„Deep Intimacy”
Vernissage: FR 2.6.
Live RGP 19h – 22h
On Display 3. – 25.6. // FR & SA 16h-19h.
Facebook stalking as Real Game Play*
Can you Deep Learn Desire?
Re-appropriating life allows the human mind to be disrupted and brought into a state of the uncanny, enabling it to hack its common nodes of perception and taught identity. For example, the uncanny could be likened to a leech’s act of appropriating human life and the blood it feasts on to our unconscious excess. We don’t die from the leech sucking our blood, but we do enter another mode of existence. We become a life force for another being. This state is both actively restricting us and opening us up to cohabitation with the leech. We could call this the moment of Meta-living with another being. In the following case, Larping/RGP is the leech, and playing is the consumption of blood from perforated human flesh into the leech’s mouth.
* mutation of originally coined phrase, Role Playing Game.
www.punkisdada.com
Performers:
Naomi Bisley / Konrad Bohley / Nikolas Brummer / Dagmar Buchenthal /
Billy Bultheel / Jonathan Omer Mizrahi / Garrett Nelson / Pitt Wenninger
++++ German below ++++
**Deep Intimacy
8th October 2016: a simple Facebook message to a user named Dvid Jnas. Tracked down digitally through a friend with a description of his clothing over FB after seeing him across a crowded room at an event hosted monthly called Ying Colosseum, Berlin.
We met exactly seven days later (the night after the full moon) in a Berlin bar filled with ceramic frogs, cigarette smoke and crocheted cushions next to the library. That meeting lasted exactly four hours; it was our shortest meeting. I told him I work with RGP.
We then began a daily correspondence over Facebook messenger, short hurried messages, musings, quoted poetry. One week later we met again and outlined the game, this game was played for five months continuously over digital and live platforms 24/7.
A toolkit created from trace elements of the original game will serve as a basis for a Live RGP enacted by eight players on the opening night of “Deep Intimacy” at GOLD+BETON, Cologne. Omsk invites viewers to loiter inside the game: the gallery has been transformed into an installed set for play with a looped 28 minute electronic archival audio work by OMSK Social Club & Vonverhille, which will be played throughout the space, allowing the viewer to eavesdrop over the players’ private games.
GAME
Two roles: the dominant, and the submissive.
GOAL
To create an intensive culture shift in the submissive’s subconscious and lived architecture IRL.
TRACE
FB Messenger discourse / digital dialogues and two Word documents. The documents were required to be the truth, everything else could be fictional, lied, real or played.
The game lasted until 2nd February 2017.
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**DEEP INTIMACY
8. Oktober 2016: eine einfache Facebook-Nachricht an einen Benutzer namens Dvid Jnas. Online aufgespürt durch einen Freund durch die Beschreibung seiner Kleidung, nachdem ich ihn in einem überfüllten Raum auf einer Veranstaltung names Ying Colosseum (Berlin) gesehen hatte.
Wir trafen uns genau sieben Tage später (in der Nacht nach Vollmond) in einer Berliner Bar. Überall Keramik-Frösche, Zigarettenrauch und Häkelkissen neben der Bibliothek. Das Treffen dauerte genau vier Stunden; Es war unser kürzestes Treffen. Ich sagte ihm, dass ich mit RGP arbeite.
Wir begannen dann unsere tägliche Korrespondenz über Facebook Messenger; kurze eilige Botschaften, Gedanken, zitierte Poesie. Eine Woche später trafen wir uns wieder und skizzierten das Spiel, dieses Spiel wurde für fünf Monate kontinuierlich über digitale und Live-Plattformen 24/7 gespielt.
Ein Toolkit, das aus Einzelelementen des Originalspiels entstanden ist, dient als Basis für ein Live-RGP, das von acht Spielern in der Eröffnungsnacht von „Deep Intimacy“ bei GOLD+BETON gespielt wird. Die Gäste sind eingeladen sich inmitten des RGPs aufzuhalten: Die Galerie wird konstruiertes Spielfeld, ein Audio-Loop von OMSK Social Club & Vonverhille erlaubt den Betrachtern den privaten Spielen der Spieler zu lauschen.
DAS SPIEL
Zwei Rollen: dominante / unterwürfige.
DAS ZIEL
Eine intensive Verlagerung des Unterbewusstseins aber auch der individuellen Weltauffassung IRL.
SPUREN
FB Messenger Diskurs, digitale Dialoge und zwei Word Dokumente. Die Word Dokumente mussten die Wahrheit enthalten, alles andere durfte fiktiv, gelogen, real oder gespielt sein.
Das Spiel dauerte bis zum 2. Februar 2017.